Utstillinger

Levende stillhet av Arna Kristine Lund-Johnsen / 07. Oktober – 21. Oktober

I utstillingen Levende stillhet i Lørenskog Kunstforening viser Arna Kristine Lund-Johnsen nye vevde arbeider, med motiver hentet fra skogen. «Det er møtet mellom tradisjonsrikt håndverk og nye digitale muligheter som fascinerer meg. Gjennom å transformere fotografiske medier om til vevbindinger, kan jeg veve komplekse bilder som spenner over både billedvev og fotografi.»

Velkommen til åpning lørdag 7. oktober kl. 13.00 i kunstsalen, Lørenskog hus.

Åpningstider

Mandag – Onsdag  10 – 16

Torsdag – Lørdag  10 – 22

Arna Kristine Lund-Johnsen (f. 1982 i Kristiansund) er tekstilkunstner som bor og arbeider i Oslo, hvor hun har kommunalt atelier på Romsås. Der deler hun vevstue sammen med tre andre tekstilkunstnere.

Hun har en mastergrad fra Kunsthøgskolen i Oslo, hvor hun siden 2016 har jobbet som verksmester. De siste årene har hun hatt en rekke utstillinger blant annet hos Cyan i Oslo, Bryne Kunstforening og Nordic Light Galleri i Kristiansund. Hun har deltatt på Statens Kunstutstilling Høstutstillingen i 2013 og Trøndelagsutstilligen i 2011 og 2014.

Lund-Johnsen leverte sommeren 2022 en stor utsmykning til Sommerro Omsorgsbolig i Kristiansund, og har levert arbeider til flere kontorer i Oslo gjennom ICArt.