Romeriksutstillingen 2024

Det er med stor glede vi inviterer kunstnere til å delta i Romeriksutstillingen 2024, et kulturelt høydepunkt som feirer mangfoldet og kreativiteten både i vår region og andre.

Årets utstilling er en unik mulighet for kunstnere å vise frem sine verker, uavhengig av tilknytning til Romerike. Utstillingen vil som vanlig finne sted på tre forskjellige steder, slik at kunstverkene kan nå et bredt publikum:

• Galleri Jessheim: 28. september – 20. oktober, hvor hele utstillingen vil bli vist.
  • Dragsjøhytta i Nes: 26. oktober – 10. november, viser den ene halvparten.
  • Kunstsalen, Lørenskog hus: 26. oktober – 10. november, viser den andre halvparten.

Generelle regler for innlevering

• Kunstner kan levere inn maks tre kunstverk.
  • Maks størrelse er 2 x 1,5 m. Dette gjelder også samlet størrelse dersom et arbeid består av flere deler.
  • Maks vekt pr arbeid er 15 kg.

Vi oppfordrer kunstnere innenfor kategoriene maleri, tegning, grafikk, digitalt trykk (DGA), foto, skulptur, tekstil og andre teknikker til å delta. Merk at for digitalt trykk må en betydelig del av bildet være digitalt fremstilt. Dvs. at det er helt eller delvis digitalt behandlet med digitalt verktøy, og at det ikke foreligger noen original på lerret, papir osv, kun digitalt.

Innleveringstidspunkt og skjema for innmelding

Den enkelte kunstner leverer sine verk i Galleri Jessheim 9. september kl 14.00 – 17.00 eller 10. september kl 17.00 – 20.00.

Skjema og mer informasjon står på nettsidene Romeriksutstillingen | Ullensaker kunstforening

Følg også Romeriksutstillingen på Facebook for løpende oppdateringer.