Om Romeriksutstillingen

OM ROMERIKSUTSTILLINGEN
Den første Romeriksutstillingen ble arrangert for første gang i 1973. Siden 2001 har denne utstillingen vært i samarbeid mellom Lørenskog kunstforening og Ullensaker kunstforening.

Både amatører og profesjonelle kan levere inn arbeider i kategoriene: Maleri – tegning – grafikk – foto – skulptur – tekstil og andre teknikker.

I de senere årene er det levert inn flere enn 400 arbeider for juryering. Juryen består av tre kunstnere utpekt av BOA – Bildende kunstnere i Oslo og Akershus. Ca. en fjerdedel av arbeidene finner veien gjennom nåløyet. Utstillingen har høy kvalitet, er variert, og byr på fine og spennende arbeider.

Få oppdatert informasjon om Romeriksutstillingen ved å følge deres Facebook-side