Medlemsutstilling

Månedens kunstner Lørenskog bibliotek september 2021

Månedens kunstner September i Lørenskog Bibliotek er Unni Seierstad. Velkommen til utstilling i 3 etasje på biblioteket.

Unni er født i 1954, bodd det meste av sitt voksne liv i Oslo. Hun sier selv at hun er en kreativ type, som alltid har vært opptatt av form og farge og fotografering. Det meste av sin fritid bruker hun i Høybråten Maleklubb, hvor hun også er aktivt med i Atelierfellesskapet sammen med 10 andre damer. Hun sier at det er et godt fellesskap i Høybråten Maleklubb, hvor medlemmene gjør hverandre enda bedre og skaper mye positivitet og glede. De har også en del sosial aktiviteter og reiser for alle medlemmene. Hun startet aktivt med å male for ca. 20 år siden. Startet da opp med oljemaling hos Bjørg Sæthre. Etter hvert fikk hun også øynene opp for akrylmaling, som nå hun arbeider mest med.

Gjennom årene har hun deltatt på kurs med norske kjente kunstnere som Turid Wassenius, Tone Søfting, Shaban Bamrni, Bjørnulf Dyrud, Ingrid Thortvedt, Ellen Hegg o.a. Hun har også deltatt på malekurs i Spania med Bjørnulf Dyrud og i Italia i il Convento/Umbria. Unni maler for det meste figurativt, men har også med et snev av abstrakt i sine bilder. Det viktigste for henne i sine bilder er fargene sier hun, og det å male intuitivt. Liker å male mennesker, bygninger og liker å si ; «Bildet blir til mens jeg maler». Når det gjelder å holde oljemalingen inntakt, så er hun med i en gruppe som kaller seg Palettpigene, 6 jenter som maler 1 kveld pr uke, da for det meste i olje.