Utstillinger

Velkommen til utstillingen “Matrix of solitude” med Arjuna Geir Aasehaug, 04. september – 26. september

Tittel: Venus

Det er med stor glede å ønske velkommen til utstillingen “Matrix of solitude” som åpner kl. 13.00 Lørdag 04.september i Kunstsalen i Lørenskoghus. Besøk oss og få en kunstnerisk opplevelse av de sjeldne. Velkommen!

Åpningstider:

Onsdag – Søndag 11-15

Arjuna Geir Aasehaug er en norsk billedkunstner som bor og arbeider utenfor Göteborg. Han maler figurative bilder; først og fremst med akryl på lerret.

Tittel: Three sisters

Arjunas bilder har ett drømsk og gåtefullt uttrykk. Han er opptatt av kontraster både i det tekniske og det tematiske, og jobber ofte med motsettninger som lever side om side i livet. Arjuna forsøker på en poetisk måte å si noe om ensomhet, isolasjon og fremmedgjørelse i den menneskelige tillværelsen. Han undersøker også møtet mellom ulike verdner og egenskaper; så som flyktighet og letthet kontra tyngde og det som er bundet til jorden. Tid og bevegelse i rommet er viktige stikkord i Arjunas arbeide; ensomme dyr eller mennesker vandrer ofte gjennom et udefinert landskap; og spor av tid og arbeidsprosess er godt synlig i billedflatene.

Født 1967 i Bergen, Norge.

Utdannelse:

Kunstskolen i Bergen KIB 1989-90