Arrangement

Velkommen til croquis-tegning

Har du en sterk interesse for akt-tegning og tegning generelt? Vi inviterer til jevnlige treff hvor det blir croquis-tegning i 2024.

Croquis-tegning er en grunnleggende øvelse for å stimulere kreativitet og ferdigheter hos billedkunstnere. Croquis er skissering av modell som skifter posisjon med minutters mellomrom. Man kan bruke blyant, penn eller kull på papir.

Gjennom modellen sine mange positurer øver tegneren øye-hånd-koordinasjon, og får økt forståelse for proporsjoner og evne til å se helheten i en positur. Akt-modellen varierer posituren med 1-4 minutters mellomrom og økende hastighet.

Arrangementene er åpne for alle. Ingen forkunnskaper kreves.  De oppmøtte tegner på selvstendig basis. Det blir ikke gitt korrigering eller veiledning.

Alle tegneinteresserte er velkomne!
Arrangementene er støttet av Lørenskog kommune.

• Mandag 13. mai kl. 18-20
  • Mandag 10. juni kl. 18-20
  • Mandag 9. september kl. 18-20
  • Mandag 14. oktober kl. 18-20
  • Mandag 11. november kl. 18-20
  • Mandag 16. desember kl. 18-20

Betaling vippses til Lørenskog kunstforening på #771489 per gang

• Medlemmer av Lørenskog kunstforening betaler 50 kroner
  • Andre betaler 150 kroner

Lørenskog hus, Festplassen 1, 1473 Lørenskog.
Det er gode kollektivmuligheter med buss 300 og 100 som stopper rette ved Lørenskog hus. Gå enten av på busstopp Knatten eller Lørenskog sentrum.

Innmelding i Lørenskog kunstforening
Hvis du ikke er medlem og ønsker å melde deg inn, kan du sende følgende informasjon til Lørenskog kunstforenings epostadresse: lorenskogkunst@gmail.com:

Jeg ønsker å bli medlem i Lørenskog kunstforening:
Navn, postadresse, telefonnummer og e-postadresse.

Medlemskap
Enkeltmedlemsskap: kr. 300,-, familiemedlemsskap kr. 400,- pr. år. Elev/Studentmedlemskap: kr 100,-