Nyttig info

Nytt styre, nye muligheter

I 2022 var et bra år for LKF, men også et år hvor vi hadde litt utfordringer med at vi ikke hadde et  fullverdig styre. Men vi jobbet hardt og fikk gjennomført det meste av det vi
hadde planlagt og hadde en vellykket bursdagsfeiring av vårt 50-årsjubileum. Det ble dog ingen medlemsutstilling fordi vi ikke klarte å samle en prosjektgruppe blant medlemmene.

I år er det nytt år og nye muligheter. Vi kan gledelig meddele at etter årsmøte som ble avholdt i mars har vi nå fått et fullverdig styre som er sammensatt av et slagkraftig team med vår nye leder Ellen Tveter Deilkås i spissen. Første styremøte er allerede avholdt og det ser veldig lovende ut.

I år er medlemsutstillingen tilbake, vi har mange spennende utstillinger på kalenderen i kunstsalen, vi arrangerer fototreff en gang i måneden og  vi skal arrangere høstfest som en del av åpningen av Medlemsutstillingen. Med et fullverdig styre åpner det seg også opp for å introdusere nye ideer og tanker, så her er det masse spennende i vente.

Fra venstre: Varamedlem 1: Leif Arild Eriksen , styremedlem 1: Jan Kristian Haavi, kasserer: Bente Johansen, nestleder / utstillingsansvarlig: Lynn Freligh, leder: Ellen Tveter Deilkås, sekretær: Karin Vaslestad, styremedlem 2: Mari Mette Eriksen, varamedlem 2: Torill Vrålstad. Medlem av utstillingskomiteen: Jan-Erik Birkelund (ikke tilstede)

Vi ønsker oss et enda tettere bånd med våre medlemmer og tilby medlemsutstilling og andre arenaer hvor vi kan møtes for å dele interessen for kunst.

Vi takker for at du er medlem og håper du fortsatt ønsker å støtte arbeidet med å skape en møteplass for kunst og kultur i kunstsalen Lørenskog Hus.

Vi vil også informere om at medlemmer av LKF har 10% rabatt på kjøp av kunst på utstillinger i regi av LKF, med en øvre grense på 1000 kr.

Under vil du se noe av det som skal skje gjennom året.

Noen punkter vil vi komme tilbake til med mer info.

Vi gleder oss til å ta fatt på arbeidet!

Ha en strålende vår!

Mvh

Styret i LKF

Utstillinger / Aktiviteter

06 – 20. mai

Olav Leikanger

Tema: Grobunn

25. mai

Fototreff

En torsdag i måneden samles fotointeresserte i kunstsalen, Lørenskog hus kl. 19.00 – 20.30 for å dele kunnskap og gleden ved å ta foto. Innholdet i treffene varierer fra foredrag til øvelser med kamera. Alle er velkomne!

27. mai – 03. juni

Utstilling

Kommer tilbake med info.

21. september – 30. september

Medlemsutstillingen

Her kan alle medlemmer delta med to kunstverk hver. Alle verk vil bli utstilt i kunstsalen, Lørenskog Hus. Vi kommer tilbake med mer info rundt innlevering og utstillingen.

28. september

Høstfest

Som en del av Medlemsutstillingen ønsker vi å arrangere en høstfest

hvor medlemmene kan møtes for å bli mer kjent med hverandre og foreningen.

Mer info kommer.

07. oktober – 21. oktober

Utstilling ved
Arna KristineLund-Johansen
og Eirik Abri

26. oktober

28. Oktober – 11. November

Romeriksutstillingen

LKF er med å arrangere Romeriksutstillingen sammen med Jessheim og Nes. I år feirer utstillingen 50 år. LKF var i sin tid med å starte denne utstillingen som har blitt en populær og viktig arena for både amatører og profesjonelle til å vise frem sitt arbeid. Deler av utstillingen vil bli utstilt i kunstsalen, Lørenskog Hus. Alle er velkomne til å sende inn bidrag. En gruppe profesjonelle kunstnere går igjennom alle bidrag og plukker ut de som får æren av å delta. I fjor var det hele 600 bidrag, hvor 120 ble antatt.

18. november – 02. desember

Marit Solum Smaaskjær

Utstilling

30. november

Fototreff

Masse spennende å glede seg til.

Velkommen!