Medlemsutstilling

Månedens kunstner Lørenskog bibliotek februar 2022

Månedens kunstner februar i Lørenskog Bibliotek er Marthe Vangbo Larsen. Velkommen til utstilling i 3 etasje på biblioteket.

Marthe Vangbo Larsen er født januar 2008, og er fra Fjellhamar i Lørenskog. Hun har siden tidlig alder tegnet og malt mye, og er selvlært på teknikk og farge. Har eget atelier hjemme hvor arbeidet utføres, men får inspirasjon fra natur, reiser og bilder.
Første utstilling var på Romeriksutstillingen 2021, hvor maleriet «Blå fugl utover steinene» ble antatt og solgt i løpet av utstillingsperioden.
Neste utstilling var i Lørenskog Kunstforening 2021 med to malerier » Søvnig ørkenrev» og «Skinnende Manet i det dype mørke havet». Marthe foretrekker en realistisk kunstform, ofte av dyr, men også andre motiver og noen fantasi kunstverk.
De fleste er i oljemaling, men også noe akryl, vannmaling og kulltegning. Malerier kan sees på Facebook: Marthe Vangbo Larsen eller på Instagram: @Marthekunst.

Søvnig ørkenrev
Fargerik frosk