Medlemsutstilling

Månedens kunstner Lørenskog bibliotek januar 2022

Månedens kunstner Januar i Lørenskog Bibliotek er Brith Elin Ygranes. Velkommen til utstilling i 3 etasje på biblioteket.

Brith Elin er født i 1954, i Oslo. Vokst opp på Lambertseter . Bodde noen på Lindeberg, før hun flyttet til Høybråten i 1975, hvor hun fremdeles bor. Brith Elin har malt porselen i flere år, før hun ble med på kurs i Akrylmaling, i regi av Høybråten maleklubb, i 2012. Ble medlem i Høybråten maleklubb 2020. Hun har deltatt på flere kurs med flere anerkjente kunstnerer: Turid Wassenius, Shaban Bamerni, Tone Søfting, Bjørn Engkrog, Enver Gashi, og Ellen Hegg. Toril Kluge Hansen, tok oss med på 1 ukes malekurs på øya Vega, på Helgelandskysten , sommeren 2021. I 2021 ble Brith Elin medlem av Lørenskog kunstforening. Hun maler i Akryl på lerret, både abstrakte og figurative. Bruker mye farge i bildene sine. Inspirasjon får hun ute i naturen og bildene blir til mens hun maler.

Her er noen av hennes siste verk.

Se www.lorenskogbibliotek.no/ for åpningstider.