Medlemsutstilling

Månedens kunstner Lørenskog bibliotek Oktober 2021

Månedens kunstner Oktober i Lørenskog Bibliotek er Kari Nysted. Velkommen til utstilling i 3 etasje på biblioteket.

Kari Nysted er født i 1964, fra Sandnes og bosatt i Lørenskog. Hun maler intuitive, abstrakte malerier som utvikles gjennom meditasjon hvor tanker, farger, ideer og følelser omgjøres til ett maleri. Maling for meg er lek med farger, former og teksturer – som uttrykker det jeg føler, tenker som er vanskelig å sette ord på. Etter endt yogalærerutdanning hos Be Yoga i Lørenskog ble nye dører i meg selv åpnet, og med stengte dører på grunn av korona – da startet min malereise på alvor. Før korona hadde jeg malt litt av og på siden 2005. 2020 ble ett vendepunkt, og kreativ maling ble en fast del av livet, og da startet jeg også det å lære mer fra andre kunstnere og har tatt ulike kurs. Flere helgekurs i abstrakt maleri og teknikk hos Nydalen Kunstskole. Private kurs med kunstner Else Faaberg i intuitiv maling og 8 ukers online kurs hos Hege i ArtbyHegeK.

Utstillingen gjennom Lørenskog kunstforening er min første salgsutstilling.

Her er et utvalg bilder.